U W A G A !
ze względu na wzmożoną zachorowalność naszych Pacjentów na Covid-19, w naszych Przychodniach zalecamy stosować podstawowe zasady reżimu sanitarnego, tj. noszenie maseczek zakrywających nos i usta, dezynfekcję rąk oraz zachowanie bezpiecznego odstępu pomiędzy osobami (nie tłoczenie się)
Szanowni Pacjenci !
Możliwość dostępu do świadczeń zdrowotnych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej istnieje bądź po dokonaniu rejestracji telefonicznej, bądź po osobistym kontakcie z personelem medycznym Rejestracji danej Poradni (nasze Przychodnie są w pełni otwarte). Kontakt z personelem fachowym naszych Poradni istnieje również poprzez osobę trzecią, jeżeli kontakt osobisty Pacjenta nie jest możliwy. Pacjenci po dokonaniu rejestracji do Lekarza, przyjmowani są w miarę możliwości tego samego dnia lub dnia następnego, jako tzw. przyjęcia bieżące, chyba że życzenie Pacjenta jest inne (na przykład w oczekiwaniu na badania dodatkowe) lub nie istnieje potrzeba przyjęcia natychmiastowego, wtedy wyznaczany jest planowy termin przyjęcia (na określony dzień i na określoną godzinę) w uzgodnieniu z Pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym. Istnieje również możliwość kontaktu z naszym personelem poprzez zostawienie pisemnej prośby o kontakt telefoniczny lub wypisanie recept na leki stale pobierane, w specjalnej „skrzynce podawczej” umieszczonej przy wejściu głównym obu naszych Przychodni.
Pacjenci w stanach nagłych przyjmowani są bezzwłocznie, bez potrzeby rejestracji !
Nadal funkcjonuje również system TELEPORAD W PODSTAWOWEJ OPIECE ZDROWOTNEJ
W oparciu o Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020r w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (z późniejszymi zmianami) podmiot leczniczy ZWM-Malinka Sp. z o.o. informuje na stronach obok, o formie i organizacji udzielania teleporad dla swoich pacjent. Dodatkowo przedstawiamy Instrukcję o sposobie wystawiania i realizacji : e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne oraz Instrukcję o sposobie zlecania i realizacji zleceń na badania dodatkowe w naszym podmiocie leczniczym. Informujemy równiez o możliwości założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
Skargi i Wnioski można składać bezpośrednio do Dyrektora ds. lecznictwa podmiotu leczniczego ZWM-Malinka Sp. z o.o. pod numerem telefonu: 77-4550116.
UWAGA (!) wszystkie przeprowadzane rozmowy telefoniczne mogą być nagrywane, w przypadku braku akceptacji tej zasady, prosimy o kontakt osobisty z personelem naszych Przychodni.
U W A G A !!!
po godz. 18.00 i całodobowo w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i Święta) Pacjenci są przyjmowani w ramach Ambulatorium Nocnej i Świątecznej opieki w POZ :
1) w Szpitalu Wojewódzkim w Opolu przy ul.Katowickiej 64 – Poradnia urazowo-ortopedyczna – tel. 77 4433125.
2) w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Opolu przy ul.Witosa – budynek D kompleksu szpitalnego, w części zajmowanej przez miejską przychodnię POZ „Centrum”.
W stanach nagłego zagrożenia zdrowia i życia kontakt z telefonem ratownictwa medycznego 112 lub 999.
U W A G A – R O D O :
W związku z wejściem w życie z dniem 25.05.2018r rozporządzenia UE tzw. „RODO” informujemy :
Szanowni Pacjenci
Informujemy, że podmiot leczniczy ZWM-Malinka Sp. z o.o. to spółka prawa handlowego, odpowiedzialna za prowadzenie działalności leczniczo-profilaktycznej z zakresu Podstawowej Opieki Zdrowotnej, działalności profilaktycznej z zakresu Medycyny Pracy oraz działalności sprzedażowej (prowadzonej w Aptece NOWA) dla zarejestrowanych w Polsce produktów leczniczych oraz suplementów diety, wydawanych na receptę i bez recepty.
Spółka „ZWM-Malinka” została utworzona i działa według prawa polskiego, z siedzibą w Opolu przy ul.Szarych Szeregów 72 (wraz z podległą Filią w Opolu przy ul.Sieradzkiej 3).
W celu realizacji powyższych zadań, podmiot leczniczy ZWM-Malinka Sp. z o.o., jako Administrator zbioru danych osobowych swoich pacjentów, przetwarza posiadany zbiór wyłącznie w zakresie niezbędnym do prawidłowego wywiązywania się ze swoich zadań.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Pacjentów jest :
- Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008r,
- Ustawa o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011r,
- Ustawa o podstawowej opiece zdrowotnej z dnia 27 października 2017r,
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie Pracy,
- Ustawa Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974r
- Ustawa Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001r
Jakie dane osobowe Pacjentów gromadzimy :
- imię i nazwisko
- pesel
- data urodzenia – wiek
- adres zamieszkania
- telefon kontaktowy
- płeć
- informacje dotyczące szeroko pojętego stanu zdrowia, tak przeszłego jak i obecnego
- informacje dotyczące działalności zawodowej pacjenta (m.in. zawód/stanowisko pracy/funkcja, miejsce pracy) i ewentualnie z tym związane zawodowe narażenia zdrowia
Udostępnianie danych osobowych Pacjentów :
Dane osobowe Pacjentów są udostępniane innym podmiotom, upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa (np. Sądy, Prokuratura, Policja, Zakłady Ubezpieczeniowe, etc) – zasady udostępnienia dokumentacji medycznej zostały określone przez przepisy polskiego prawa, między innymi przez Ustawę z dnia 6 listopada 2008r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Dane osobowe Pacjentów będą też udostępniane na podstawie Umowy/Porozumienia o przetwarzaniu danych osobowych Pacjentów, zawartej przez Administratora danych, ale wyłącznie w celu realizacji zadań leczniczo-profilaktycznych podmiotu leczniczego ZWM-Malinka Sp. z o.o. (np. realizacja badań diagnostycznych laboratoryjnych, badań RTG, transportu sanitarnego, konsultacji specjalistycznych, etc).
Dane osobowe Pacjentów nie będą przekazywane do państw trzecich, ani do organizacji międzynarodowych.
Prawa pacjenta i informacje dodatkowe :
Dane osobowe i medyczne Pacjentów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres wyznaczony Ustawą z dnia 6 listopada 2008r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Pacjentów przez Administratora danych, przysługuje Pacjentowi prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przekazanie Administratorowi danych osobowych Pacjentów jest wymogiem ustawowym, dotyczy każdego Pacjenta, wobec którego podmiot leczniczy realizuje świadczenia leczniczo-profilaktyczne.
W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator danych nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
(Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.)
Informacje kontaktowe :
Administratorem danych osobowych Pacjentów jest Spółka ZWM-Malinka Sp. z o.o. reprezentowana przez Zarząd Spółki, z siedzibą w Opolu przy ul.Szarych Szeregów 72 .
Możesz skontaktować się z Administratorem danych pisząc na adres: boch@zwmmalinka.com.pl lub telefonując pod numer: 77-4559765/99 w. 234 lub 238.
Możesz również skontaktować się z Administratorem danych za pośrednictwem powołanego przez niego Inspektora Ochrony Danych (IOD), którym jest pan Jacek Kruczek, pisząc na adres: iodo@jacomp.pl
Spółka ZWM-Malinka Sp. z o.o. jest wpisana jest do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000038252, NIP: 754-26-62-853, Regon-531658412, jest zarejestrowana w Rejestrze podmiotów leczniczych Wojewody Opolskiego pod Nr. 9889, jest też Świadczeniodawcą Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia o nr.08R/20319.
Z poważaniem
Zarząd Spółki ZWM-Malinka Sp. z o.o.
INNE INFORMACJE :
Uprzywilejowani w kolejce do Lekarza :
W oparciu o obowiązujące unormowania prawne poza kolejnością są obsługiwani (w nawiasie data wejścia przywileju w życie) :
1) Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu – uprawnia: „Legitymacja Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi” oraz „Legitymacja Zasłużonego Honorowego Dawcy Przeszczepu (od 26.01.2021r) 2) Inwalidzi Wojenni i Wojskowi oraz Kombatanci – uprawnia: „Książka inwalidy wojennego i wojskowego” oraz „Zaświadczenie o uprawnieniach kombatantów i osób represjonowanych” (od 11.10.2019r) 3) Kobiety w ciąży – uprawnia: zaświadczenie od Lekarza (od 01.01.2017r) 4) Świadczeniobiorcy do 18r.ż. u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu – uprawnia: Zaświadczenie od Lekarza (od 01.01.2017r) 5) Działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych – uprawnia: Legitymacja wydana przez Szefa Urzędu ds. Kombatantów i osób represjonowanych (od 31.08.2017r) 6) Osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osoby osadzone w obozach pracy III Rzeszy i ZSRR – uprawnia: Legitymacja wydana przez Szefa Urzędu ds. Kombatantów i osób represjonowanych (od 30.10.2018r) 7) Osoby posiadające Orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub Orzeczenie o niepełnosprawności ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby – uprawnia: stosowne Orzeczenie Komisji Lekarskiej ds. Niepełnosprawności (od 01.07.2018r) 8) Żołnierze zastępczej służby wojskowej oraz Cywilne niewidome ofiary działań wojennych – uprawnia: stosowne Zaświadczenie 9) pacjenci u których Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził poważne następstwo zdrowotne w efekcie zdarzenia medycznego zaistniałego w Szpitalu – uprawnia Zaświadczenie RPP (od 01.07.2024r)
UWAGA :
Formuła „Przyjecie bez kolejki” nie oznacza jednak przyjęcia natychmiastowego. Zgodnie bowiem z zapisami Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (z późniejszymi zmianami) – artykuł 47c :
(cytat :) (…) Świadczeniodawca udziela świadczeń opieki zdrowotnej (…) w dniu zgłoszenia. W przypadku, gdy udzielenie świadczenia nie jest możliwe w dniu zgłoszenia, świadczeniodawca wyznacza inny termin poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej przez niego listy oczekujących (…)
UWAGA :
Planowe zabiegi leczniczo-diagnostyczne u osób niepełnoletnich tj. do 18 r.ż. lub u osób ubezwłasnowolnionych wykonywane są wyłącznie w obecności Opiekuna prawnego danej osoby.
Składanie skarg i wniosków
Skargi i wnioski związane ściśle z udzielaniem świadczeń medycznych, przyjmuje na bieżąco Dyrektor ds. Lecznictwa lek.med. Jarosław Bochyński, osobiście w dni robocze w godz. 8.00-13.00, w Przychodni przy ul.Szarych Szeregów 72 w Opolu lub pod nr. telefonu 77-4550116.
Skargi i wnioski w sprawach pracowniczych i organizacyjnych, przyjmuje Prezes Zarządu mgr Lidia Sołtys, osobiście w dni robocze w godz. 8.00-13.00, w Przychodni przy ul.Szarych Szeregów 72 w Opolu lub pod nr.telefonu 77-4559799 / 65 w.238.
Skargi i wnioski można przekazywać również do Sekcji Skarg i Wniosków Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Opolu przy ul.Głogowskiej 37 osobiście lub telefonicznie pod nr. telefonu 77-4020182.
Zasady rejestracji do Lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej i zgłaszanie wizyt domowych
1/ Pacjent rejestruje się do wybranego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w danej Poradni NZOZ „ZWM-Malinka” w Opolu, osobiście lub przy udziale osoby trzeciej lub telefonicznie lub pozostawiając pisemna prośbę o kontakt (Teleporadę) w stosownej skrzynce przy drzwiach wejściowych obu naszych Przychodni.
2/ Pacjenci w miarę możliwości przyjmowani są na bieżąco, w dniu rejestracji do lekarza lub w dniu następnym, jeżeli pozwala na to stan zdrowia Pacjenta, w ramach tzw. przyjęć bieżących. Jest także możliwość uzgodnienia wizyty w terminie dalszym (na określony dzień i godzinę) w ramach tzw. przyjęć planowych, gdy nie istnieje potrzeba pilnego kontaktu z lekarzem POZ (na przykład w oczekiwaniu na otrzymanie wyników badań dodatkowych, etc).
3/ W przypadku gdy ilość zarejestrowanych pacjentów do konkretnego lekarza, do którego chciałby Pacjent trafić, przekracza fizycznie możliwości ich przyjęcia przez tego lekarza, pacjenci rejestrowani są do innego lekarza.
4/ Po godzinie 18.00 w dni robocze i całodobowo w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta) Pacjenci zgłaszają się do tzw. Ambulatorium Nocnej i Świątecznej Opieki Medycznej w POZ zorganizowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
5/ Wizyty lekarskie domowe planowe zgłaszane są osobiście przez Pacjenta, przez rodzinę lub osobę trzecią telefonicznie na wyżej podane telefony kontaktowe (zależnie od przynależności do danej Poradni) lub bezpośrednio w Rejestracji danej Poradni. Każde zgłoszenie wizyty domowej weryfikowane jest osobiście przez lekarza pod kontem zasadności zgłoszenia.
Planowe wizyty domowe w podstawowej opiece zdrowotnej realizowane są w dni powszednie w godzinach 14.00-15.30, w kolejności zgłoszeń.
6/ Stany nagłe wymagające natychmiastowej interwencji lekarza powinny być zgłaszane pod numerami telefonów Ratownictwa Medycznego: 999 lub 112.